Anaokulu işletmesi ve yönetimi konusunda profesyonel destek almak sürdürülebilir anaokulu işletmesi için önemlidir. Yazımızda, Anaokulu işletmesi ve yönetimi hakkında bilmeniz gerekenlerden bahsettik.
Anaokulu işletmesi, günümüzde popüler hale gelen anaokulu ve kreşlerin genel yapıları ile ilgili bir çok detay vermekteyiz. Bunun sebebi kendi imkanlarıyla anaokulu açmak isteyenlere yardımcı olmaktır. Kimileri yararlanıyor kimileri ise yararlanamıyor.
Bu kadar popüler olan bir iş kolunun elbette bir yönetim modellemesi olması gerekiyor. Tabi yönetim modellemesi yapabilmek için sektörü tanımak gerekiyor. Daha önceki yazımız olan Anaokulu Açarken Klasik Yaklaşımlar mı ? makalemizde bir kaç detaya değinmiştik. Şimdi bu klasik yaklaşımlara birkaç örnekte burada vermek istedik.
Girişimci anaokulu ya da kreş açmak istediğinde gerekli araştırmalarını yapar kendince uygun gördüğü bir yeri anaokuluna dönüştürür. Eğer müdür olabilme yeterliliği varsa müdürlüğünü de kendi yapar yoksa bir müdür atar. Sonra bütün yük o müdürün sırtında anaokulu devam eder. Bu durumun getirdiği avantajlar ve dezavantajlar mutlaka vardır ama dezavantajı daha fazladır diyebiliriz. Yaşadığımız bir örnekle açıklayalım:
Yapmış olduğumuz görüşmelerden birinde başka bir kurum sahibi de eşlik ediyordu. Biz müşterimizi dinlerken bir yandan da diğer kurum müdürü konuya giriyor kendi tecrübelerini anlatıyordu. Bu tecrübe azımsanamayacak kadar uzun ve sadece okul öncesi alanda. Konu bizim ilgi alanımız olduğu için, yaşadığı problemleri birinci ağızdan duymak daha ilgi çekici geliyordu. En sonunda bir kaç cümle geldi.
“Bu alanda ben ne yaptıysam hep personelim için yaptım. Onları yetiştirdim ve açtığım anaokullarının başına hepsini müdür yaptım. Benim onların üzerinde emeğim çok. Hatta ben anaokulu açtıktan sonra aylarca uğramadığımı bilirim. Her şeyi onlar hallederlerdi.”
Deneyimli Müdür Açıklaması
İşte bizim anlatmaya çalıştığımız klasik yaklaşımın temeli burası. Görüşmenin sonuna doğru kurguladığımız anaokulu işletmesini anlatmaya başladığımızda ise büyük bir şaşkınlıkla dinliyordu. Çünkü biz işimizi şansa bırakmaktan ziyade daha sağlam bir temel üzerine kurguluyoruz. Anaokulu işletmesi diyorum çünkü her özel eğitim hizmetleri aynı zamanda ticari işletmelerdir. Bu durumda işletmenizi doğru yönetmeniz size kurumsallığı getirecektir. Kurumsal olamıyorsak o zaman bizim bakım evinden bir farkımız kalmıyor.
Her işletmenin olduğu gibi anaokullarının da karakteristik özellikleri vardır. Bu özelliği kurucu belirler, personel uygular. Büyük firmaların çoğunu incelediğiniz de oryantasyon süreçlerinde hep şirket kültürü anlatılır ki çalışanlar çalıştığı kuruma güven duysunlar. Kendi kültürlerini bir kenara bırakıp o kurumu kalkındırmak için çalışsınlar. Kazandır kazan yaklaşımları, performans yönetimi vs. gibi yaklaşımlarla hep ileriye doğru gitsinler. Tabi siz bu yapıyı sağlayabilirseniz o zaman kariyer planlamasını da kurgulamanız gerekiyor.
İşlem tamamdır. Genel hatlarıyla tamamdır ama içeride liyakat nasıl olacak kurum kültürünü kim geliştirecek ? ARGE çalışmalarını kim yapacak?
Anaokulu işlemelerinde kurgu anlık gelişebilir ve uygulanabilir durumdadır. Sebebi ise rakiplerin neler yaptıkları takip edilir, göze hoş gelen bir uygulama varsa bizde yapabiliriz mantığıyla yola çıkılır ve yapılır. Sonra biz iyiyiz kavramı ortaya çıkar.
Reklam hocası Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş‘ın ifadesini sizlerle paylaşmak istiyorum
“İyi olan kazandırmaz. İyi olan kazanır. Yanlış kod. Başarısız deneme tekrar deneyiniz.”
Prof. Dr. Hüseyin Altunbaş
Bu cümleden herkes alması gerekeni alacaktır. En azından yaptığımız iş anlamında fikir vermiş olur diye düşünüyoruz.
Anaokulu işletmesini nasıl yönetiyor olursanız olun unutmamanız gereken bir hizmet işi yaptığınız ve ticaretin içinde olduğunuzdur.
Haber bültenimize kayıt olarak gelişmelerden hemen haberdar olun.
Anaokulu Danışmanlığı Copyright 2021 | Anaokulu Danışmanlığı Hizmeti | All Right Reserved.