“Sizin için düşünen, Okul Danışmanlığı Hizmetleri var...”

Anaokulu ve Kreşlerde Başarının Sırrı

11 Kasım 2019 - 13:27

Anaokulu ve Kreşlerde Başarının Sırrı

Anaokulu ve kreşlerde başarının sırrı ‘nı  herkes aramaktadır. Bu alanda eğitim görmüş, eğitimciler ve yatırımcıların aradığı konu olmakla beraber çok azının bu konuda başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Peki bu başarının ölçütü nedir. Bu yazımızda örneklere açıklamalar yapacağız.

İşimizin anaokulu ve kreş danışmanlığı kısımlarında çokça karşılaştığımız durumların başında başarısız olmuş ve bunun için çözümler arayan kurumlarla karşılaşıyoruz. Bizi davet ettiklerinde incelemelerimizi yaptıktan sonra hangi kısımlarda problemlerimizin olduğunu keşfediyoruz. Bunu paylaşıyoruz. Lakin paylaşmak tek başına yeterli değil. Asıl yapıyı ortaya çıkarmak ve sistemi kurmak için ciddi bir efor gerekiyor. Peki anaokulu sahipleri bu eforu ne kadar sergileyebilir? Burası çok zor olan taraf.

Gelelim asıl meselemize, bir anaokulunun ya kreşin başarısı içerideki çocuk sayısı ile ölçülebileceği gibi eğitim yaklaşımıyla da ölçülebilir. Burada ince bir nüans var. Yatırımcı açısından baktığımızda başarı, yüksek doluluk oranı iken eğitimci tarafından baktığımızda çocuğun aldığı eğitimin kalitesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Bizim işimiz ise her iki taraftan ortak paydada buluşup ayrışmayı sağlayarak başarıya ulaşmak.

İzlenimlerimiz

İzlenimlerimizde yatırımcılar işin nasıl yapıldığından ziyade sonuca bakmaktadırlar. Eğitimcilerimiz ise çocuğun eğitiminin kalıcılığı tarafındadırlar. Bu normal şartlar altında bir anaokulu ya da kreş işletmesinin gerçekleri olduğu gibi, bu işletmelerde yaşanan en büyük sorunlardan biridir. Neden böyle olduğunu açıklayalım.

Anaokulu yatırımcıları genelde sektöre hakim olmamakla beraber mantığında bu işin öğretmenler tarafından yapılacağı vardır. Daha açık bir ifadeyle bir süpermarket açtığınızda kadro bellidir.  Herkes kendi sorumluluğunu bilirse problem yok. Bir de müdür atarsınız, o sizin yerinize gerekli olan tüm süreci yönetir. Anaokulu yatırımcısının da düşüncesi bundan farklı değildir. Çünkü yatırımcının amacı yaptığı işten kazanç sağlamaktır. Gerekli tüm alt yapıyı oluşturmakla yükümlü olup bunu da yerine getirir. Bundan sonraki tüm sorumluluk ise personele daha doğrusu kurum müdürüne aittir. Burada ince bir detay daha verelim. Günümüzde çok nadir olarak kurum müdürleri işin satış ve pazarlama kısmını yerine getirebilir ki bu güne kadar hiç görmedik desek yeridir.

Anaokulu ve Kreşlerde Başarının Sırrı

Başarılı bir anaokulu ya da kreş yapabilmek için birinci öncelik iyi bir sisteme sahip olmaktan geçmektedir. Sistem her anlamda düşünülmelidir. Eğitim yaklaşımından içerideki hizmet standartlarına kadar bir çok konuda detaylı bir çalışma hazırlanmalıdır. Bu sayede ortaya kurumsal bir yapı çıkar ve herkes kendi işini bilir. Karmaşa yaşanmaz. Anaokulu ve kreşlerde başarının sırrı dışarıda değil içeridedir. Bunu bir çok kez yaşadık ve deneyimledik. Bir örnek vermek gerekirse danışmanlık hizmeti verdiğimiz kurumlarda özellikle yönetim kademesinde bulunan personelin bizi tehdit unsuru olarak gördüğünü farkettik. Oysa bizim amacımız işletmeye farklı bir bakış getirmek iken personel bunu kendi için tehdit olarak algılıyor. Hatta bir keresinde personel istifa edebilirim demişti. Bazıları da tüm sürece itiraz ediyor. Sebebi çok basit ben bunları nasıl yapacağım diye düşünüyor ve durumu kişiselleştiriyor. Başarılı olabilmek için önce başarıyı kabul edebilmemiz gerekmektedir.

Eğer anaokulu açma aşamasındaysanız ve bu yazıyı okuyarsanız o zaman burası sizin için en önemli kısım olacaktır. Başarıyı getirecek aşamaları sıralayalım.

Anaokulu ve Kreşlerde Başarının Sırrı Aşamaları

1- Yerleşim yeri planlaması :  Bu aşama işin temel noktalarından biridir. Kullanılacak alanların belirlenmesi ve her bir metrekarenin önemini bilerek yapılan çalışmalar kapasiteyi maksimum seviyede kullanmanızı sağlayacaktır. Bunun için meb standartlar yönergesini inceleyebilirsiniz.

2- Hizmet Standartları : Bu aşama yine kurum safhasında hazırlanmalıdır. Hizmet sadece eğitimden oluşmamaktadır. Diğer alanları da düşünün. Kendinizi bir veli gibi kabul edin ve yerleşim planıyla anaokulunuzu gezin. Ne görmek istersiniz?

3- Eğitim felsefesi ve yaklaşımı : Bu konuda herkes birşeyler söyleyecektir ama önemli olan sizin ne hissettiğinizdir. Eğitimin bir felsefesi olmalı ve bu alanda spesifik olarak neler yapacağınızı netleştirin.

4- Anaokulu Yasaları : Belki de ilk defa karşılaştığınız bu terim ile kendi kurallarınızı oluşturun. Bir manifesto gibi düşünerek hareket edin. Her şey açık ve net olsun.

5- Basit Düşün Profesyonel Ol : Bu önemli konulardan biridir. Basit düşünmek önce ne yaptığımızı bilmekten geçiyor. Bir anaokulunun önceliği nelerdir. Bu öncelikleri sıralayıp nasıl profesyonel hale getirebiliriz düşünelim.

6- İşleyişi planlayın : Planlama kuşkusuz her işin en önemli kısmıdır. Bir de sisteme dönüştüğünde herkes bu işin bir parçası haline gelir ve sorumluluklarını bilir. Kimin nerede ne yapacağını ortaya çıkarın. Böylece zamanı da çok etkin kullanmış olacaksınız.

7- Herkesin yaptığını olduğu gibi yapmayın: Bu konuda herkes onu yapıyor diye siz de aynı şeyleri yapmayın. Velinin en çok sevdiği kıyaslama yapmaktır ki herkesten farklı yaptığınızda kıyas şansı azalacak ve kayıt oranınız o derece yüksek olacaktır.

8- Markanızı ön plana çıkarın: Çok iyi bir modeliniz olabilir ama asıl soru bunu kaç kişinin bildiğidir. O yüzden markanızı ön plana çıkarak unsurları tespit edin ve bu alanda agresif tutum oluşturun.

9- Reklam bütçesi oluşturun : Çoğu anaokulu ve kreş işletmesinin web sitesi bile yoktur. Bu durumu fırsata çevirin. Sadece yaz aylarında reklam yapmak yerine bunu bütün bir yıla yayın. Emin olun yatırdığınız bütçenin en az 5 katı buradan gelecektir. Aynı zamanda markanızın da sürekli ön plana çıkması akılda kalıcılığını artıracaktır.

10- İyi olan kazanır : Her zaman her koşulda en iyiyi arayın. Mükemmele en yakın noktada olun ve bunu her zaman hissettirin.

Tüm bu aşamaları gerçekleştirdiğimizde temeli sağlam atılmış ve sürdürülebilir anaokulunun sahibi olursunuz. Rekabet etmekten keyif almalısınız. Rakipleriniz çok güçlü olabilir ama kendinize güveniyorsanız ve sistemli çalışıyorsanız rekabet eden değil takip edilen olursunuz.

 

Benzer İçerikler
  • Anaokulu Açma Maliyeti
  • Anaokulu Açma Maliyeti Anaokulu açma maliyeti hemen hemen bir çok kişinin ilk merak ettiği soruların başında gelmektedir. Doğru planlama ...