Anaokulu açmak isteyenler için adım adım rehber
Anaokulu açmak isteyenler için adım adım rehber hazırladık. Okul öncesi eğitim sektörünün kaliteli hale getirilmesi için bu tür uygulamalara ihtiyacımız vardır. Daha çok insana fayda sağlamak, sektörü geliştirmek geleceğimiz olan çocuklarımıza bir fayda sağlamak bizim için son derece önemlidir.
Anaokulu açmak, çocukların eğitim hayatına başlamadan önceki ilk adımdır ve bu adımın alınması pek çok fayda sağlar. Bu konuyu iki aşamalı ele alacağız. Birincisi toplumsal fayda diğeri ise kişisel fayda.
İşte anaokulu açmanın nedenleri ve avantajları:
Anaokulu açmanın birçok faydası vardır ve çocukların eğitim hayatında başarılı olmalarına yardımcı olur dedikten sonra önemli bir konu olan araştırma yapmaya geçiyoruz.
Anaokulu açmak isteyenler için adım adım rehber makalemizin birinci konusu, araştırma yapmak önemli bir konudur. Bu sayede yapacağınız anaokulunun bir çok detayını ortaya çıkarabilirsiniz. Araştırma yaparken bir çok detayla karşılaşmanız olasıdır. Hangi bilginin ne kadar fayda sağlayacağını bilemeseniz dahi bilgi her zaman bilgidir, yeter ki doğru olsun. Duyduğunuz, gördüğünüz ne varsa mutlaka doğrulama yapmalısınız.
Anaokulu açmak isteyenler öncelikle rakiplerini araştırmalıdır. Bu adım, çevredeki mevcut anaokullarını incelemeyi ve onların sunduğu hizmetleri, fiyatları ve kaliteleri gibi detayları analiz etmeyi içerir. Bu sayede, yeni açılacak anaokulunun sektördeki konumunu belirlemek ve rekabet avantajı sağlamak mümkün olabilir. Yine de daha fazla detaya ihtiyacınız olabileceğini göz önünde bulundurmak faydalıdır.
Bu güne kadar yapmış olduğumuz danışmanlıkların neredeyse %80’inde aynı sorunla karşılaştık. Sorun hedef kitlesini doğru kurgulamamak. Bir anaokulu ya da kreş açılırken rakip analizi yapan yatırımcı ilk olarak fiyat odaklı bir yaklaşım sergilemektedir. Lakin belirlemiş olduğumuz fiyatın hitap ettiği bir kesim olacaktır.
Tam da bu noktada yapılması gereken, hangi müşteri tipine hizmet vereceğinizi belirlemeniz olacaktır. Çünkü yapacağınız tüm çalışmaları şekillendiren ana unsur bu olacaktır.
Eğer potansiyel hedef kitlesini nasıl belirleyebilirim diyorsanız, tavsiyemiz, yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi, gelir düzeyi ve diğer demografik özelliklerini incelemenizde fayda vardır.
Anaokulu açma sürecine başladığınızda elinizde hiç bir veri olmayabilir. Önemli olan konu hedefi belirleyebilmektir. Hedef kolay diyebilirsiniz. Çünkü görünürdeki hedef anaokulu açmaktır. Mesele sadece anaokulu açmak değil, sürdürülebilir bir işletme kurabilmektir.
Anaokulu açma süreci, meşakkatlidir, her bir aşamada ayrı bir detayla karşılaşmanız muhtemeldir. Bazen göze görünmeyen ama uygulama aşamasında karşımıza çıkabilecek sorunlar olacaktır. Bu sorunlarla başa çıkabilme, daha doğrusu problemi tanımlayıp çözüm üretebilmek ayrı bir meziyet olacaktır.
Anaokulu açma sürecinde herkesin en çok üzerinde durduğu konu yönetmeliklerdir. İşin prosedür tarafı dengeyi bir anda değiştirebilmektedir. İşin kötü tarafı yönetmelik açık olmasına rağmen yoruma dayalı ilerlenmesi net olmadığının da göstergesidir. Bilinmezlikler durumu daha da vahim hale getirebilmektedir.
Tüm bu belirsizliklerin ortadan kalkması için doğru bir planlamaya ihtiyaç vardır.
Yukarıda belirttiğimiz gibi planlama anaokulu açma sürecinin en önemli parçasıdır. Sağlıklı bir iş planı hazırlamak, sizi olası dış etkenlerden koruyacağı gibi maliyet avantajı sağlamaktadır. İş planı sıralaması yapabilmek için hedeflerinizin belirlenmiş olması ve yapılacak çalışmaların detayları ortaya çıkarılmalıdır.
Tüm bunları nasıl yapacağım diye endişelenmeyin. Okul Danışmanlığı, olarak biz bu çalışmaları öncesinde Anaokulu Keşif çalışması ile yapıyoruz. Raporlama ile iş planını hazırlıyoruz ve yapacağınız yatırımı geri dönüşümü yüksek potansiyele ulaşmasını sağlıyoruz.
Anaokulu binası seçimi ayrı bir konu olsa da dikkat edeceğimiz konular bulunmaktadır. Bulduğunuz bahçesi olan her yer anaokulu olarak kullanılabilir. Büyüklüğü, kapasitesi, gibi konular sizin yatırımınızın durumunu da belirleyecektir.
Anaokulu binası seçiminde ilk dikkat etmeniz gereken konu, alkollü içki satan yerler ile arasındaki mesafenin en az 100 metre olması. Kural net olsa da güvenliği tehdit edecek tüm unsurlardan uzak olmak tercih edilmelidir.
Anaokulu bina seçimi yaparken dikkat edilmesi gereken detayları verdik. Bir de bölgenin demografik özelliklerine bakmak gerekiyor. Yerleşim yerinin yaşlı nüfusa sahip olması yapacağınız yatırımın ciddi problem yaşayacağını gösterebilir. O yüzden daha genç nüfusun bulunduğu ortamları hedeflemelisiniz.
Bina seçimi anaokulu açma maliyetlerini doğrudan etkileyeceği için, iş planı içinde kalmanızı tavsiye ederiz. İş planı dışına çıktığınızda elinizdeki bütçe yetmeyebilir ve ek kaynak üretmeniz gerekebilir. Bu durum ise can sıkıntısı haline dönüşür.
Anaokulu bina seçimi yaparken karşınıza bir çok seçenek çıkacaktır. Hemen burada belirtmekte fayda var. Eğer dükkan formatlı bir yerde anaokulu açmak istiyorsanız tadilat maliyetleriniz çok yüksek çıkacaktır. Villa tipi ya da bağımsız binalarda anaokulu açmak daha az tadilat maliyeti oluşturacaktır. Bu durumda ekonomik bir yapı ortaya çıkacaktır. Daha az maliyetle daha iyi sonuçlar almanız muhtemeldir.
Dükkan formatlı yerlerde anaokulu açılması mümkündür ama en son seçeneğiniz olsun. 2023 verileriyle aynı kapasiteli dükkan ve bağımsız bina arasındaki maliyet farkı en az 500,000₺ olacaktır diyebiliriz.
Bina seçimi yaparken dikkat edeceğiniz diğer bir konuda gereksinimleriniz. Eğer iş planına sadık ilerliyorsanız problem olmayacaktır. Ama ihtiyaçlarınızın dışında bir takım sürpriz gelişmeler olursa bu da doğrudan maliyetinize yansıyacaktır. Daha fazla bilgi için Anaokulu Bina Seçimi Başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz.
Anaokulu açmak için gerekli olan ekipman ve malzemeler, anaokulunun türüne ve büyüklüğüne göre değişebilir. Ancak genel olarak, bir anaokulunun ihtiyaç duyacağı temel ekipman ve malzemeler şunlardır:
Anaokulu açarken gerekli olan ekipman ve malzemelerin tam listesi, anaokulunun büyüklüğüne, öğrenci sayısına ve sunulan hizmetlere bağlı olarak değişebilir. Ancak yukarıdaki öğeler, anaokulu açmak için gereken temel ekipman ve malzemeleri kapsar. Anaokulu malzemeleri neler başlıklı yazımızda detayları bulabilirsiniz.
Anaokulu açmak için gereken izinler ve belgeler konusunda da aydınlatma sağlayalım. Her ne kadar tek başına yeterli olmasa da Milli Eğitim Bakanlığının Özel öğretim kurumları yönetmeliğinde gerekli olan tüm belgeler mevcut. Biz bu konuda da kendi anaokulunu açmak isteyenler için anaokulu açma evraklarının neler olduğunu ve nasıl hazırlanması gerektiği konusunda bir içerik hazırladık. Anaokulu açma evrakları başlıklı makalemizi okuyabilirsiniz.
Diyebilirsiniz ki siz neden bu evrakları veriyorsunuz? Sizin işinizin bir parçası değil mi ? Açıklayalım. Danışmanlığımızda önemli olan konu evrakların takibi değil, anaokulu işletmesinin başarılı olmasıdır. Bizim tüm ince detaylarımız evraklarda değil iş yapma şeklimizde saklıdır.
Anaokulunuzda çalışacak personelin niteliklerini belirleyebilmek gerekmektedir. İhtiyaç duyduğunuz personelin alım süreçleri ilanlar, sosyal medya, web sitesi gibi kaynaklarla sürdürülebilir. Bazen de çevrenizden bu konuda destek alabilirsiniz.
Personel seçimi yapılırken iş planı içinde hareket edilmelidir. Vermek istediğiniz eğitimin niteliklerine uygun personeli seçmek daha kolay olacaktır.
Bu konuda en çok merak edilen sorulardan birini de cevaplayalım. Anaokulu açarken yalnızca bir müdüre ihtiyacınız vardır. İşletmeye başladığınızda ise;
ihtiyacınız olacaktır. Öğrenci sayısının artmasıyla birlikte gerekli takviyeleri yapabilirsiniz.
Bu konu çok daha önemli bir hal almaktadır. Günümüz internet kullanımının çok yoğun olduğu bir dönemdir. Reklam çalışmalarından dikkat edeceğiniz konu, sıradan bir reklam oluşturmak yerine faydaya odaklı ve hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek konuları tespit etmenizdir.
Reklam stratejiniz aynı zamanda bir pazarlama unsurudur. Hedef kitlenize ne zaman ve nerede ulaşacağınızı tespit edebilirseniz sonuç sizin için olumlu olacaktır.
Genellikle karşılaştığımız anaokulu reklamlarında klasik bir açıklama mevcuttur.
Erken Kayıt Fırsatlarından Yararlanın?
Bu açıklamanın reklamı gören kişide uyandırması gereken konu nedir? Ya da erken kayıt fırsatı nedir? bir reklam metni yazarken bir çok detayı göz önünde bulundurmamız gerekmektedir. Eğer profesyonel bir destek almıyorsanız ve reklamı kendim yapacağım derseniz, mutlaka bir editör desteği almalısınız. Yine de anaokulu pazarlaması için aşağıdaki liste sizin işinize yarayacaktır.
Bu öneriler, anaokulu pazarlaması için etkili yollar olabilir. Ancak her anaokulunun ihtiyaçları farklı olduğundan, pazarlama stratejinizi belirlemek için anaokulunuzun hedef kitlesini ve hizmetlerinizi göz önünde bulundurmanız önemlidir.
Tüm bu çalışmalar için pazarlama bütçesi oluşturmanız sizin için avantaj sağlayacaktır. Eğer bu konuda sorun yaşarsanız profesyonel destek almanızı tavsiye ederiz.
Şimdi Anaokulu açma maliyetlerinin neler olduğunu tespit etmeye geldi.
Anaokulu açma maliyetleri, birçok farklı faktöre bağlıdır. Bu faktörler arasında anaokulunun konumu, büyüklüğü, personel maliyetleri, ekipman maliyetleri, işletme maliyetleri ve diğer giderler yer almaktadır. Ancak genel olarak, anaokulu açmak için ortalama 1,000,000₺ yeterli olabilmektedir.
Bazı durumlarda bu bütçenin çok üzerine çıkmanız olasıdır. Yukarıda saydığımız nedenlerden bağımsız olarak kaliteli bir anaokulu açmak için 3,000,000₺ bir bütçe de ayırabilirsiniz.
Anaokulu açma maliyetleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmak için anaokulu açma maliyetleri başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.
Anaokulu açmak isteyenlerin hemen hemen hepsinde farklılık yaratmak vardır. Lakin bu farklılıkların neler olduğu konusunda soru işaretleri oldukça fazladır.
Örneğin İngilizce ağırlıklı bir eğitim vermek kimine göre öncelikken, bazıları doğa temelli bir eğitimi benimseyebilir. Bazıları branş etkinliklerinin sayısını artırmakla başarının geleceğini düşünürken, bazıları ise sadece eğitim programına odaklanmaktadır.
Bu işin doğrusu nedir? Önce ne yaptığımızı bilmek sonrasında geliştirici uygulamaları faaliyete geçirmek olmalıdır.
Kayıt esnasında en çok karşılaştığımız konulardan biri, rakip anaokulunda 10 tane branş dersi var siz de kaç tane var? konusudur. İşin ilginç yanı toplumda bu şekilde bir algıyı oluşturmak için herkesin ağız birliği yapması gerekiyor. Veli bu konuda bilinçsiz olunca, ilgisi de algısı da bu yöne kayıyor. Bir nevi manipüle ediliyor. Doğru olanın bu olduğunu sanıyor. Oysa okul öncesi eğitim yalnızca branş etkinliklerinden oluşmuyor.
Böyle bir durumda, farklılaşma için tercih edilmesi gereken yöntem, geçerliliği kanıtlanmış, bilimsel verilerle hareket etmek ve doğru ifadenin velinin anlayacağı şekilde dönüştürülmesidir. Jargondan uzak herkesin anlayabileceği şekilde işimizi anlatmak.
Yaptığımız bazı veli görüşmelerinde velinin anlattığı ya da görmek istediği durumları bire bir değerlendirdiğimizde söyledikleri, “Hocam bizi çok yanlış yönlendirmişler, hiç bu açıdan bakmamıştık” oluyor.
Önemli olan neyi farklı yaptığınızdan ziyade, işinize olan hakimiyetin yani uzmanlığın gösterilmiş olmasıdır.
Eğer marka yönetiminizi doğru kurgularsanız, insanların size gelmeleri için bir çok nedeni olacaktır. Emin olun böyle bir ortamda kimse sizinle ücret konuşmayacaktır.
Bir tüyo verelim. Farkındalığınızı ortaya çıkarmak için yapabileceğiniz en güzel şey, müşterilerinizin hangi şartlarda memnun olacağını düşünmek olmalıdır. Unutmayın
Parayı veren, düdüğü çalar
Nasrettin Hoca
Anaokulu açmak birçok zorluğu beraberinde getirebilir. Bu zorluklar arasında iş planı hazırlama, yer seçimi, ekipman satın alma, personel seçimi ve eğitimi, pazarlama stratejileri oluşturma ve eğitim programı geliştirme yer alabilir. Bu zorlukların üstesinden gelmek için bir okul danışmanlığı hizmetinden yararlanmak, birçok fayda sağlayabilir. İşte anaokulu açarken Okul Danışmanlığı hizmetlerinin faydalarından bazıları:
Anaokulu açmak başlı başına detaylı bir konudur. Yinelemekte fayda gördüğümüz konu ise, bu işin bir ticari faaliyet olduğunu unutmayın.
Tercihlerinizin neleri değiştireceğini önceden tahmin etmeye çalışın. Hedef kitlenizi mutlaka iyi tanıyın. Fiyatlandırma yaparken kesinlikle rekabet odaklı fiyatlama yapmayın. Maliyet analizinizi yapın ve kar marjınızı, risk planına göre yapılandırın.
Çevrenizdeki insanların sözlerine kulak verin ama hepsini doğru olarak kabul etmeyin. Duyduklarınızın ve gördüklerinizin yarısına inanın. Eğer projenize güveniyorsanız mutlaka iş planı yapın. İş planı yapmak riskleri en aza indireceği gibi maliyet avantajı da sağlayacaktır.
Önünü görmediğiniz hiç bir adımı atmayın. Anaokulunuzun geleceğini düşünerek hareket edin, kısa ve uzun vadeli hedefler oluşturun.
Yaptıklarınız bölgenizdeki dengeleri değiştirsin. İnsanların anaokulu algısını yükseltin ve standartlaştırın. O zaman nitelikli bir anaokulu sahibi olacaksınız.
Yusuf YILMAZ
Anaokulu Danışmanı
Haber bültenimize kayıt olarak gelişmelerden hemen haberdar olun.
Anaokulu Danışmanlığı Copyright 2021 | Anaokulu Danışmanlığı Hizmeti | All Right Reserved.