“Sizin için düşünen, Okul Danışmanlığı Hizmetleri var...”

Pandemi Döneminde Kreş Açmak?

08 Ağustos 2020 - 16:24

Aralık 2019 tarihinde başlayan ve tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 (koronavirüs) salgınının ülkemizde de varlık göstermesi işletmeleri ciddi oranda etkilemiştir. Pandemi döneminde kreş açmak isteyen bir çok yatırımcının aklında şüphe yer etmiştir.

Bu yazımızda pandemi döneminde kreş açmak ne kadar mantıklı sorusunun cevabını arayacağız. Önce genel durum özetlemesi yaparak ardından pandemi sürecinde bir anaokulu ya da kreşin neler yapması gerektiği ile ilgili veli dönütlerini paylaşacağız.

Pandemi Döneminin Okul Öncesi Eğitim Sektörüne Etkileri ve Sonuçları

Mart ayında zorunlu kapatılma nedeniyle mevcut durumdaki anaokulu ve kreşlerin bir çoğu ciddi problem yaşadılar. Maddi anlamda geliri kesilen kurumların, ödemelerinde değişiklik olmadı. Kira giderleri personel ödemeleri gibi sabit kalemlerin hepsini ödemek zorunda kaldılar.

Bunun üzerine işten çıkarmaların yasaklanması, okul öncesi eğitim kurumlarının elini biraz daha zayıflattı. Sgk ödemeleri ertelendi. Kredi destekleri sağlandı. Lakin bunların hiç biri günü kurtarmıyordu.

Veliler ise çocuklarını anaokulu ve kreşlere göndermeme konusunda ciddi adımlar attılar. Haziran ayı geldiğinde ise anaokulu ve kreşler yeniden açıldılar. Tabi bir çok önlemle beraber.

Tam da bu noktada okul öncesi eğitim kurumları hiç beklemedikleri tablolarla karşılaştılar. Çünkü çocukların %80’i yoktu. Aileler endişeli ve daha korumacı olmaya başladılar.

Çocuklarını okula göndermek zorunda olanlar ise tedirgin. Çalışmak zorundalar ve çocuklarına bakacak birilerine ihtiyaç var.

Kolejler ise uzaktan eğitimle açıkları kapatmaya çalıştılar. Lakin sorun yine büyüktü. Çalışmak zorunda kalan aileler için uzaktan eğitim bir şey ifade etmiyor yine çocuklarının yanında kalacak birilerine ihtiyaç duyuyorlardı.

Her geçen gün artan sayılar korku salsa da hayat devam ediyor. Haziran ayından sonra insanlar işlerine devam etmeye başladılar. Sayılar düşüyor ama en dip noktada olmuyordu. Hala 1000 rakamının üzerine günlük vaka var.

Genel durum bu şekilde ilerledi. Okul öncesi eğitim kurumları ciddi öğrenci kaybı yaşadılar.

Bu konuda hem danışmanlığını yaptığımız anaokulları, hem de diğer anaokulu ve kreşlerle görüşmeler yaptık. İncelemeler de bulunduk . Tablo ilginçti.

Bazı okullarda 50 nin üzerinde çocuk varken bazılarında hiç yoktu. Bunun bir tek sebebi vardır. Güven…

İşimiz sebebiyle pandemi sürecinde kreş ve anaokulları konusunda desteğimizi sürdürüyoruz. Şimdi bu süreçte öğrenci bulabilmenin koşullarından bahsedeceğiz.

Pandemi Sürecinde Anaokulu ve Kreşler Nasıl Başarılı Olur?

Pandemi döneminde kreş açmak ya da var olan bir kreşin başarılı olabilmesini sağlayacak unsurlar vardır. Krizlerde fırsatlar gizlidir. Şimdi bu fırsatları inceleyelim.

Biraz önce analizlerden bahsetmiştik. Veliler hangi koşullar altında çocuklarını anaokuluna gönderirler? İşte bu sorunun cevabını verebildiğimiz ölçüde kayıt sorununu çözmüş olursunuz.

Bu dönem içinde veliler ne istiyorlar?

  • Temizlik ve Hijyen
  • Güvenilirlik

Şimdi bu iki maddeyi biraz daha açalım

Temizlik ve Hijyen

Elbette anaokulunuz ya da kreşiniz temiz olabilir. Ama bu sefer üst düzey temizlik olmak zorundadır.

Günlük, haftalık ve aylık olarak dezenfekte çalışmaları yapılmalıdır. Bu işlemleri velilerinize, web sitenize, sosyal medya sayfalarınıza eklemelisiniz. Gün içinde de belirli bir rutininizin olması gerekmektedir.

İstediğiniz kadar bu işleri yapıyorum deseniz de, sadece siz bilmeyin.

Giriş ve çıkışlarda bu rutine dikkat edin ve ettirin. Herkesin yaptıklarınızı bilmeye hakkı var. Şeffaf olun ve denetlenebilir olun.

Güvenilirlik

Güvenilirlik sadece pandemi için değil her zaman için geçerlidir. Burada bahsedeceğimiz konu tüm kreşin vermiş olduğu imajdır.

Bir örnekle açıklamaya çalışalım.

Herhangi bir mağazaya gittiğinizde oradan alışveriş yapmanızı sağlayan etken nedir? Bir çok şey sayabilirsiniz. İşte bu mağazanın hedef kitlesinin aklında uyandırdığı imaj güvenilir olduğunun göstergesidir. Çünkü size satın almada kolaylık sağladı. Peki bunu nasıl başardı?

Pandemi döneminde kreş açmak için, ciddi donelere ihtiyacımız var. Bunlardan bir kaçını aşağıda sıralayacağız.

  • Fiziksel koşullar : Satın alma davranışının birinci ayağı fiziksel koşullardır. İlk intiba her zaman önemlidir. O nedenle velilerinizin güven duyabileceği bir ortam hazırlayın. Öyle bir ortam olsun ki anaokulunuzu görenler “işte budur” diyebilsin. Kolay değil ama imkansız da değil.
  • Hizmet Faktörleri : Çoğu anaokulu ve kreş çok iyi hizmet verdiğini söylese de hizmet tıpkı okul öncesi çağındaki çocukların algıladığı gibi somut verilere dayanmalıdır. Yani veli anaokulu veya kreşinize geldiğinde hiç bir yerde olmayan deneyimi yaşasın.
  • Eğitim Müfredatı : Belki de en çok atlanan konu bu. Genelde meslekten olanlarla sohbetimizde bu konunun çok basite alındığını gördük. Peki sorunun kaynağı neydi? İletişim.
    Yıllarca sektörün içinde olanlar da, sektöre yeni başlamış olanlarda da durum aynı. Öğrendikleri jargonu velilere de aynı şekilde aktarıyorlar. Peki mesaj doğru bir şekilde karşı tarafta anlam kazanıyor mu? Hayır.
    Çünkü velilerin daha basite indirgenmiş halk diline ihtiyaçları var. Örneğin, ince motor gelişimi için önemli olan bir aktiviteyi anlatırken gerçekten veli 3 parmağın çalıştığını ve geliştiğini anlayabiliyor mu?
    Müfredatı öyle açıklamalısınız ki, bu işi gerçekten iyi bildiğinize inansınlar.
  • Nitelikli kadro yapılanması: Nitelikli personel, normalin üzerinde maaş demektir. Mevcut koşullar içinde sınırlı sayıda öğrencisi olan bir kurum için nitelikli personelin anlamı nedir?
    “İşini yapsın yeter mi? yoksa mesleki olarak en üst seviyede olsun mu?
    Bu konu yine iletişim konuları arasında. Lakin personelinizin eksikliklerini tespit edip geliştirme yollarını aramalısınız.
    Nitelikli kadro, işini çok iyi bilen, pratik ve çözüm üreten bir yapıda olmalıdır.
  • Anaokulu / Kreş İşletme Yönetimi : Belki de bir eğitimci için en uzak nokta burasıdır. Eğitim kaliteniz çok iyi olsa bile bunu pazarlayamadığınız ölçüde zayıf kalacaksınız. Özel anaokulu ya özel kreş ve gündüz bakımevi olmak demek, sadece çocuklara bakan kurumlar olmak demek değildir. Ticari faaliyetler bir çok eğitimci tarafından görmezden gelinmektedir.
    Sistem her zaman avantaj sağlar. Kontrol kolaylığı sağladığı gibi zaman yönetimini de çok iyi yapabilmenize imkan verir. O zaman en kötü sistem bile sistemsizlikten iyidir.
    İşletme ile ilgili araştırmalar yapmanızı tavsiye ederiz. Hatta bir adım ileri gidip marka yönetimi konularını incelemeniz mevcut durumdaki anaokulu işletmeniz hakkında size bir çok bilgi verecektir.
    Markanızı tanıtabilmek için mutlaka işinizi kategorize etmelisiniz. Kime hitap ettiğinizi tespit edip, hedef kitlenize uygun bir davranış sergilemelisiniz.

Pandemi Döneminde Kreş Açmak Güvenilir Kurum Olmak

Pandemi döneminde kreş açmak mantıklı mı?

Yukarıda bahsettiğimiz güven oluşturucu unsurlara dikkat ettiğiniz sürece, pandemi döneminde kreş açmak mantıklı bir hal alabilir. Önemli bir detayı verelim. Her krizde mutlaka yeni fırsatlar vardır. Krizi fırsata çevirmekte kararlıysanız o zaman başarılı olabilirsiniz.
Bunun için mutlaka bakış açınızı değiştirmeniz gerekmektedir.

İnsanların çocukları için aradıkları nelerdir? Bu soruya mutlaka cevap verin. Çünkü bu cevap sizin başarılı olabilmenizin ilk sırasındadır.

Eğer amacınız sadece kreş açmak ise yukarıda bilgilerin hiç birisi size uygun değildir. Ama amacınız uzun vadede kalıcı olabilmek ve gelirinizi artırmaksa o zaman bu yazı tam size göre diyebiliriz.

Danışmanlık hizmetimizden yararlanan ya da yararlanmak isteyen kim olursa olsun önce hedefleri oluştururuz. Çünkü hedeflerimiz bizim nasıl ilerleyeceğimizi belirler. Engeller karşısındaki tutum ve davranışlarımız geleceğimizi şekillendirir.

Bazen bizim için fayda sağlamayacak şeylerle karşılaşabiliriz. O zaman bile dikkat edeceğimiz bir husus var. Gerçekten de bizim için faydasız mı? Her detayı derinlemesine incelemenizde fayda var.

Sonuç olarak Pandemi döneminde kreş açmak, kimine göre riskli bir yatırım gibi görünebilir. Şimdi fırsatların nerelerde olabileceğine bakalım.

Pandemi Döneminde Kreş Açmak ( Fırsatlar)

Ülkemizde Mart ayının ortalarında tüm eğitim faaliyetleri durdu. Haziran ayında anaokulu ve kreşler tekrardan açıldı. Yaklaşık 2.5 aylık bir süreç tüm okul öncesi eğitim kurumları ciddi bir zararla karşılaştı. SGK ödemeleri ertelendi, kısa çalışma ödenekleri geldi. Fakat işletmelere personelini işten çıkaramazsın dendi. Küçük ve büyük ölçekli tüm okul öncesi eğitim kurumları ciddi bir şekilde etkiledi. Şuanda eğitim kurumlarının KDV’si %1 e indirildi.

Bu dönemde anaokulları ve kreşler videolu eğitimler hazırladılar. Çünkü velilerin ödeme yapmalarını beklediler. Kimi ödeme aldı, kimileri de alamadı.

İşte böyle bir ortamın devamında sektörde ciddi daralmalar meydana gelmeye başladı. Bazı kurumlar kapandı. Bazıları da ayakta kalmak için ekstra kaynak buldular. Yani borçlandılar.

Hal böyleyken işine devam etmek isteyen kurumların öğrenci sayılarında ciddi düşüşler meydana geldi.

Şimdi fırsat bunun neresinde?

Dikkat ederseniz Mart -Haziran 2020 tarihleri arasındaki süreçten bahsettik. Kısaca özetlemeye çalıştık. Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacaksa o zaman yeni düzene merhaba deyip kucak açmamız gerekiyor.

Fırsatlara geçmeden önce yukarıda yazdğımız bilgileri bir yere not etmenizi tavsiye ederiz. Çünkü yeni başlayacağınız okul öncesi eğitim kurumunuzda herkesten avantajlısınız.

Pandemi döneminde kreş açmak (fırsatlar)

Kreş açmak istiyorsanız bunu iki türlü yapabilirsiniz. Ya devir alacaksınız ya da sıfırdan kurulum yapacaksınız. Şimdi her ikisini de inceleyelim.

Pandemi Döneminde Kreş Açmak (Devren Kreş)

Fırsatlar için yazdığımız açıklamada zor durumda olan kreşlerden bahsettik. Devredenler artık bu işin neresinden dönersem kar düşüncesinde.
Araba fiyatlarının yükseldiği şu dönemde devren kreş fiyatları da bir o kadar azaldı. Uygun koşullarda devir almak şuanda çok daha kolay. Eğer biraz profesyonel yaklaşabilirseniz, fiyat çok cazip olabilir. Bu cazibeyi revizyonla geçirirseniz pandemi sonrası dönem için köklü bir kurum hazırlamış olursunuz.

Şuan piyasada herkesin ağzında pandemi söylemi var. Marketçisi de pandemi diyor, bankacısı da, memuru da. O zaman bizimde aynı dili konuşup, acıtasyonla durumu lehinize çevirme durumunuz söz konusu. Buna acziyetin gücü deniyor. Sosyolojik yapı olarak, biz zorda olana yardım etmeyi seven milletiz. Genlerimizde bu var.

Yanlış anlaşılmanın önüne geçmek için açıklayalım. Burada kendimizi acındıralım insanları kandıralım gibi bir durum söz konusu değil. Ticarette karşılıklı anlaşmalar vardır. Amacımız pazarlık yapmak ve karşı tarafın rızasıyla uygun pazarlık ortamını oluşturmak var. Sonuçta 3 liralık yere 10 lira vermek istemezsiniz.

Pandemi Döneminde Kreş Açmak (Sıfırdan)

Yine fırsatlar bizi bekliyor. Buradaki en önemli fırsat çevre kontrolü yapmaktan geçiyor. Kreş açmak istediğiniz bölgeyi analiz etmemiz lazım. Bölgenin sosyo-ekonomik gelir seviyesi, kültürel yapısı, eğitim seviyesi ve nüfus yoğunluğuna bağlı olarak hizmet standartlarınızı ortaya çıkarmalısınız. Rekabet içinde olacağınız kurumları inceleyin.

Hedef kitlenizi çok iyi tanıyın ve onlara özel bir dil geliştirin. Vereceğiniz hizmetin niteliklerini ortaya çıkarın. Sonra bir planlama yaparak, kısa, orta ve uzun vadeli planlar yapın.

Pandemi de ikinci dalga ya da üçüncü dalga gelecek olsa bile, önlemlerimizi geliştirmenin yollarını arayalım. Öyle önlemler alalım ki, herkes bunlar gereksiz desin.

Bu günlerde Opet’in reklamlarını görmüşsünüzdür. Farketmez petrol. Onlar bizden çok ileride diyor. Yanındaki elemanı ise biz onlardan çok gerideyiz. Dilerseniz videoyu buradan izleyebilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=oWGXdpYM4zM

İkinci araba geldiğinde ise opete gider tabelası asıyor. Burada efsane bir cevap var. Opete gider yapıyorlar bizimle alakası yok diyor. Reklamın son cümlesi efsane “BİZİM İÇİN FARKETMEZ… “

Reklamın kurgusu çok iyi işlenmiş. Tabi Cem Yılmaz faktörü de eklenince mizah ortada. Anlayan anlıyor.

Çünkü yıllardır opet tuvalet temizliğine ve genel temizliğe çok önem veriyor. Neredeyse tüm istasyonlarda hizmet standartları aynı. Sürekli yenileniyorlar. Pandemi döneminden sonra herkes temizliği ön plana çıkarmaya başladı.

Bu reklam gerçekten de çok önemli. Diğer akaryakıt firmalarının da reklamları var. Öne çıkardıkları ise petrol ürününün kendisi.

Konumuzla ne alakası var diyebilirsiniz. Okul öncesi sektöründe eğitimci kadro hep benzin bende daha iyi diyor, ama biri çıkıp biz onları aştık bizde farklı bir deneyim var diyor. Çünkü biliyor ki bizim insanımız yapılan iyiliğin altında kalmaz. Yani tuvalete gelen mutlaka bir şey alır. Onun da adı petrol ürünleri, market ürünleri. Normalde 30 kuruşluk suya 1,5 ₺ ödediğimizi de hatırlatmakta fayda var.

Pandemi döneminde sıfırdan kreş açmak için nereye odaklanmamız gerektiğini biliyoruz. Hizmet deneyimi.

Eğer sizde reklamın son cümlesi gibi bizim için farketmez bizi bilen biliyor derseniz en büyük yanılgıya düşersiniz.

Yeni açacağınız kreşiniz için öyle bir arz oluşturun ki talepler patlasın.

  • Kreş açmak için yer bulduğunuzda, yapacağınız pazarlıklarınızda elinizi güçlü hale getirin. Bazen blöf yapmak iyidir.
  • Hizmet vereceğiniz bölgeyi iyi tanıyın ve onlara hitap edecek bir dil kullanın.
  • Kreşiniz için mutlaka planlama yapın ve sistem oluşturun.
  • Markanızı geliştirecek unsurları tespit edin.
  • Herşeyden önemlisi deneyim yaşamaya ve yaşatmaya hazır olun.
  • Yukarıda bahsettiğimiz konuları asla ihmal etmeyin.
  • Basit düşünün, profesyonel yapın. Zor olan basiti uygulamaktır.
  • Öğrenci bulamam korkusundan mümkün olduğunca uzak durun. Kapanan kurumlar ve şuanda düşük kapasitelerle çalışan kurumlardaki çocuklar geri dönecek. Döndüklerinde en hazır bulunan siz olun.

Pandemi döneminde kreş açmak kimine göre mantıksız olabilir. İşte mantıklı ya da mantıksız diyenin mevcut koşullardaki durumlarına göre fikir yürüttüğünü söyleyebiliriz. Bir dondurma reklamında güzel bir söz vardı.

Kim demiş kış ayında dondurma yenmez diye

algida reklamı

Kim demiş pandemi döneminde kreş açmak mantıklı değil diye 🙂

Yusuf yılmaz

Her ne olursa olsun siz mutlaka kendi araştırmalarınızı yapmaya devam edin. Aklen ve kalben inanmışsanız, mutlaka başarı sizinle olacaktır.

Anaokulu maliyetlerini iyi araştırın. Anaokulu ve kreş açma maliyetleri hakkında bilgiyi https://www.okuldanismanligi.com.tr/kres-acma-maliyeti-ne-kadar-olmalidir/ bağlantısından bulabilirsiniz. Daha fazla bilgi için mutlaka bizi arayın. Ücretsiz destek alabilirsiniz.

Pandemi döneminde kreş açmak konusunda hem sektörün durumunu hem de yapabileceklerinizin neler olduğu ile ilgili olarak bilgi vermeye gayret ettik. Umarız faydalı olmuştur. Bakış açınızı bir nebze değiştirebildiysek ne mutlu.

Sonuç olarak, kreş açmak maliyetli bir iştir. Detaylarına hakim olmadan başlamamanızı, eğer başlamışsanız ve bu yazıyı okuyorsanız hemen durup bu güne kadar yaptıklarınızı gözden geçirmenizi tavsiye ederiz. Mutlaka bir planlama yapın ki gereksiz maliyetlerin önüne geçebilesiniz.

Pandemi döneminde kreş açmak krizleri fırsata çevirmemizi sağlayabileceği gibi doğru kurgulanmamış süreç ile daha da problemli hale gelebilir.

Yusuf YILMAZ 31/08/2020

Benzer İçerikler
  • Sıfırdan Zirveye Anaokulu Açmak
  • Sıfırdan Zirveye, başarılı anaokulu açmak ve En iyi anaokulu olmak Anaokulu açmak okul öncesi eğitim kurumlarına ilgi duyan herkesin ...