Anaokullarında Aynılaşma Neden Olur?

Anaokullarında Aynılaşma;  birden fazla anaokulunun benzer duruma gelmesi olarak yorumlayabiliriz.

Çevremizde bir çok anaokulu ve kreş gündüz bakımevleri görmekteyiz. Bir çoğu birbirinin aynısı gibidir. Fiziksel koşullar farklı olsa da içeriklerin neredeyse hemen hemen aynı olduğunu bilirsiniz. Şimdi bu konunun neden önemli olduğunu ve bize faydaları ya da zararları nelerdir ona bakalım. Bu yazımız anaokulu açmak isteyenler için hazırlanmıştır.

Anaokulu açmak prestijli bir iştir. Resmi tatillerin olduğu, sabah ve akşam çıkış saatlerinin belli olduğu, istediğiniz zaman kendinize vakit ayırabileceğiniz bir ortam. Kim istemez ki. Tabi bunun yanı sıra meşakkatli bir iştir. Kolay gibi görünen kendi içinde dinamikleri olan bir iş koludur.

Genelde anaokulu yada kreş açmak isteyenlerin ilk durağı konumundayız. Bu yaptığımız işin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor. Bizimle çalışmış olsun olmasın bir çok kuruma destek vermek bizim onur kaynağımız. Çünkü biliyoruz ki farkındalık yaratıyoruz klasik anaokulu ve kreş yaklaşımlarına farklı bakış açıları kazandırıyoruz. Başarının kilit noktalarını oluşturuyoruz.
Bu durumda bize ulaşan ve anaokulu açmak isteyen tüm kesime anaokulu açarken neler yapmaları gerektiğini, başlangıçta nasıl hareket etmeleri konusunda bildirimler veriyoruz. Bu bildirimlerin başında ise “insanlar sizin anaokulunuzu neden tercih etsinler” sorusu geliyor. Bir çok kişinin kendince düşünceleri var ve istişare yaptığımızda durumun hiç te göründüğü gibi olmadığının farkına varıyor. Bu sektöre bilinçli bir anaokulu kazandırmanın ilk adımıdır. Neden mi? Çünkü işimizin temelinde çocuk var ve çocuklarımız bizim geleceğimiz. Onların ilk eğitimlerini aldıkları bu ortamlarda daha iyi bir geleceğin temellerini burada oluşturuyoruz. O yüzden hassas bir iş yapıyoruz.

Anaokullarında aynılaşma dediğimizde belki de bu terimi ilk biz kullanıyoruz. Anaokulu açmak isteyenlerin temel başlangıç seviyesi, bir müdür koyarız o herşeyi halleder oluyor. İşimiz eğitim olsa bile bir işletme sahibi, satış ve pazarlama ilkelerini içeride uygulamadığı müddetçe bir süre ayakta kalabilir. Sonrasında zamana yenik düşer. Peki sizin anaokulunuzu tercih edilebilir yapabilmek için neyi farklı yapmayı düşünüyorsunuz.

Anaokulunun tüm işlerini yapması için yetkilendirdiğimiz bir numaralı isim anaokulu müdürüdür. Lakin işi eğitim olan birinden satış pazarlama yapmasını beklemek son derece yanlış bir tutumdur. Ya o müdür için satış pazarlama eğitimleri vereceksiniz ya da onun uzman olduğu işte tutup bu işi başka bir şekilde çözmeniz gerekecektir.

 

İrili ufaklı bir çok anaokulu ve kreş varken ve bunların çoğu birbirine benzer çalışmalar yaparken insanların neden tercih yaptığını düşünüyorsunuz.

  • Çok İyi oldukları için mi ?
  • Mükemmel bir tasarıma sahip oldukları için mi ?
  • Franchise modeli oldukları için mi ?
  • İyi bir eğitim modelini kullandıkları için mi ?
  • Farklı branş etkinllikleri oldukları için mi ?
  • Çift dilli eğitim verdikleri için mi ?

Bir çok seçenek sayabiliriz. Ama asıl sebep ilk karşılama anında oluşturdukları güven duygusu. Kiminin ikili ilişkileri çok iyi olduğu için kayıt alıyordur, kimisi de işini iyi anlattığı için. Bu seçenekler de artırılabilir. Hatta velinin başka alternatifi olmadığı için kendince bir değerlendirme yapıp tercihini kullanacaktır.

Anaokullarında aynılaşma başlığını kullandık. Çünkü anaokulu ya da kreş açan bir çok kesim diğerleri ne yapıyorsa ben de yaparım diyor. Örnek vermek gerekirse, drama, resim, müzik, yüzme gibi branş derslerini bende veririm. Fiyatımı biraz yüksek tutarım bunlardan ücret almam diyebiliyor. Ya da ben en iyisi başka bir şey ekleyeyim. Mental aritmetik olsun, yoga, satranç, akıl oyunları koyarım. Beni tercih ederler diye düşünüyorlar. Hatta bazı kesim de sosyal medya hesaplarından belirli anaokullarını takip edip onların uygulamasını taklit edebiliyor.

Aslında önümüzde rol modeller yok değil. Bir çok rol model var ve işimizin ne olduğunu öğrenmemiz gerekiyor. Lakin bu modeller anaokulu modelleri değil işletme modelleridir, yaratıcı düşünce modelleridir. Biz bunların ne kadarını biliyoruz?

Bir eğitim öğretim yılı içinde aynı tekrarlardan oluşan yüzlerce uygulama var. Haziran ayında başlayan yaz okulu uygulamaları, eylül ayına kadar yeni dönem kayıt almak için, eylülden haziran ayına kadar geçen sürede ise eğitim öğretim faaliyetlerine kanalize olmuş durumdalar. Bu rutinin dışına nasıl çıkılabilir.

Anaokullarında aynılaşma davranışının değişmesi için önce kurumun kendi kültürünü oluşturması gereklidir. Çünkü kendi kültürü olan bir anaokulu kendini diğerlerinden ayrıştırmaya başlayacak ve bir adım öne geçecektir. Bunu nasıl yapacağınız konusunda bir örnek verelim. Hem kurumunuzu, hem de personelinizi bir adım öteye geçirebilmek için onlara kendi mesleklerinde uzmanlaşabilecekleri ortamlar yaratın. Sıra dışı düşünün ve uygulayın.Alakasız gibi görünen bir fikir bile sizi mükemmel bir konuma getirmeye yetebilir.

Sonuç olarak bakarsak,

Yaptığı işe periyodik bir şekilde farkındalık oluşturmanın peşine düşmeyen markaların kalıcı olabileceği düşünülmemelidir.

Personele gerekli kariyer planlaması ve yatırım yapılmadığı takdirde personelin aidiyet duygusu gelişmeyecek ve kurum sürekli personel sirkülasyonu yaşayacaktır.

Müşteri kitleniz artık değişti. Daha bilinçli bir potansiyeliniz var ve bu potansiyel farklılık arıyor, güvenmek istiyor. Onların sizleri tercih edebilmeleri için ilave enstrumanlar kullanmak zorundayız.  Fiyatı düşükten ziyade fiyat fayda endeksini düşünün ve ona göre çeşitlilik sağlayın.

Bunları yaptığınız takdirde anaokullarında aynılaşmanın karşısında olursunuz. Tabi ki kalıcı olursunuz.

 

Yusuf YILMAZ

21/09/2017

Okul Danışmanlığı Hizmetleri

Diğer Yazılar